Vyberte stránku

Spousta správců PPC kampaní se potýká s nedostatkem času. Při větším počtu spravovaných účtů je proto důležité pokusit se co nejvíce automatizovat procesy, které děláme pravidelně, stávají se rutinou a zautomatizovat jdou.

V Skliku nám s tím z velké části pomohou Automatická pravidla.

Zde je 5 automatický pravidel, která používám já a možná pomohou ušetřit čas i vám.

 

1. Hlídání první pozice u brandových kampaní

Výhody brandových kampaní jsou jasné. Levné prokliky, vysoké CTR a nízké PNO a spousta dalších. Pokud má klient brandovou kampaň nastavenou a zároveň na jeho brand cílí konkurence, pak je určitě naši snahou, abychom klienta udrželi na první pozici.

Hlídejte si také kombinaci obecného (ale důležitého) KW s brandem

 

Můžeme pravidelně kontrolovat pozice brandu a upravovat CPC ručně, případně nám s tím pomůže jednoduché pravidlo.

Použít na: Sestavy

Požadavky: Průměrná pozice > 1

Frekvence: Denně

Použít údaje z: Poslední den

Ve výběru kampaní samozřejmě vybereme pouze tu brandovou

Toto pravidla každý den ohlídá, jestli se inzerce včera nezobrazovala na pozici vyšší, než 1,0. Pokud ano, pravidlo se spustí a pak máme dvě možnosti, jak postupovat.

Osobně si nechávám pouze zaslat upozornění na můj mail a situaci prověřím „ručně“.

Pokud by se jednalo o klienta, kde se pravidelně předbíháme na první pozici, nastavil bych si u tohoto pravidla automatické navýšení CPC.

 

2. Ztracené zobrazení u sestav

Pro klienta jsou některé kampaně a sestavy určitě více důležité, než ostatní. Ať už se jedná o brand či produkty s největší marží.

U takových kampaní a sestav je důležité, aby se klient zobrazil ve 100 % případů a nebyl např. omezován nízkým denním limitem kampaně.

Opět postačí jednoduché pravidlo, které nás upozorní na zadaný email o sestavě, která z nějakého důvodu ztrácí zobrazení.

Použít na: Sestavy

Požadavky: Zobrazení > 0; Podíl zobrazení (%) < 95

Frekvence: Týdně

 

3. Konverzní KW (plnící cíle) na horších pozicích

Pokud máme v účtu klíčová slova, která přináší levné konverze (splňují stanovený cíl), pak bychom tato slova měli dostat na co nejlepší pozice. Pokud přináší konverze na pozici 5, pak je předpoklad, že na lepších pozicích budou přinášet konverzí ještě více.

Vždy je pak nutné navyšovat CPC postupně a sledovat výkon slova na nové pozici.

Použít na: Klíčová slova

Akce: Zvýšit nabídku o 20 % (záleží na vás)

Požadavky: Konverze > 0; PNO (%) < 10; Průměrná pozice > 2,5

PNO (případně CPA) samozřejmě uzpůsobte vašemu cíli.

Klíčové slovo, které přivedlo 3 konverze, PNO pod 1 %, ale pozice 3,6 :-(

 

4. Drahá KW bez konverzí

Toto pravidlo je opakem předchozího. Zde naopak budeme upravovat nabídky u slov, která jsou hodně proklikávaná, utrácí vysokou částku z rozpočtu, ale nepřináší konverze.

Použít na: Klíčová slova

Akce: Snížit nabídku o 10 %

Požadavky: Konverze = 0; Prokliky > 300

nebo: Konverze = 0;  Cena > 2000

Frekvence: Měsíčně

Zde je opět na nás, jaká čísla si nastavíme s ohledem na konkrétní účet.

Pravidla č. 3 a 4 jsou za mě nejužitečnější a z hlediska ušetřeného času při optimalizaci pomáhají nejvíce.

 

5. Nezobrazování sestav u produktových inzerátů

Máte-li klienta (e-shop), který rád mění názvy kategorií či strukturu XML feedu a nedá vám o tom vědět, pak doporučuji nastavit si i toto pravidlo.

Pokud v účtu používáte produktové inzeráty (u e-shopů byste určitě měli) a klient nějakou takovou změnu provede, pak se vám PI přestanou zobrazovat a vy se o tom nemusíte nějakou dobu dozvědět.

Často na to můžete přijít náhodou, když při otevření konkrétní produktové skupiny uvidíte červené vykřičníky.

Upozornění na neexistující kategorie v XML feedu

 

Sklik na toto bohužel (zatím) neumí upozornit přímo v rozhraní, proto je dobré nastavit si automatické pravidlo, které to udělá.

Použít na: Sestavy

Požadavky: Zobrazení = 0

Frekvence: Čtrnáctidenně

Problém samozřejmě nastane tehdy, pokud budete mít v sestavě více produktových skupin a třeba jenom jedna z nich bude fungovat (zobrazení > 0). Pak se automatické pravidlo nespustí.

 

 

Máte tip na nějaká další automatická pravidla, která vám šetří čas? Podělte se o ně v komentářích.