Vyberte stránku

Většina kampaní v obsahové síti, které se mi dostanou pod ruku, jsou jednou nastavené, spuštěné a často se jim pak už nikdo nevěnuje.To je určitě škoda, protože právě v obsahu a partnerské síti se dá snadno přijít o velkou část rozpočtu.

Zde je několik tipů, jak kampaně v OS můžete optimalizovat.

 

Využívejte automatická umístění

Pokud nastavíte jako druh cílení (v OS) Klíčová slova, Témata, Zájmy nebo Zájmy o koupi, můžete se přes odkaz Umístění – Automatická umístění podívat, na jakých webech se vaše reklama zobrazuje.
Můžete tak snadno porovnat výkon jednotlivých webů.
Výkonné weby, kde máte vysoké CTR můžete přenést do vlastní sestavy, kde budete na tyto weby cílit.

Naopak weby s velmi nízkým CTR je vhodnější vyloučit.
Pokud najdete v automatických umístěních web, kde má vaše reklama tisíce zobrazení a minimum prokliků, vylučte ho, protože jeho nízké CTR vám ovlivňuje kvalitu celé sestavy.

 

Používejte filtry u umístění

Málo kdo to ví, nebo používá – pokud nastavíte umístění „napevno“, můžete zde využít i filtry, stejně jako u sestav či kampaní.
Jednoduše si pak můžete vyfiltrovat weby, kde má reklama velmi nízké CTR a ty utlumit.

Velmi nízké CTR u některých webů ovlivňuje kvalitu celé kampaně.

 

Nebo naopak – vyfiltrujte si weby, kde je reklama hodně proklikávaná a u nich můžete max. CPC ještě více posílit (zde se pak vyplatí pozorovat a zhodnotit i bounce rate v Google Analytics).

Weby, kde má naše reklama vysoké CTR.

 

Poznejte svoji cílovou skupinu pomocí retargetingových seznamů

Pokud nastavujete novou kampaň v obsahové síti, máte několik možností, jak zjistit svoji cílovou skupinu a kampaň tak co nejlépe zacílit (informace od klienta, data z GA, selský rozum, …).
Jedna možnost, jak poznat své návštěvníky/zákazníky je pomocí retargetingového seznamu.

Určitě jste si všimli, že číslo ve sloupečku Počet uživatelů u každého seznamu je proklikávací.
U každého seznamu se tak dozvíte složení dle pohlaví a podle zájmů.

Na tomto webu se vyplatí posílit CPC u žen (seznam všech, kteří udělali konverzi)

1. Zjištění nejčastějších návštěvníků
Vytvořte si RTG seznam „všichni na webu – 365 dní“.
Po načtení uživatelů uvidíte, jestli k vám chodí častěji muži nebo ženy a do jaké zájmové skupiny patří.

2. Nejčastější zákazník
Vytvořte si seznam všech, kteří za nějaké delší časové období (klidně opět 365) dokončili objednávku. Získáte tak cílovou skupinu, na kterou se vyplatí cílit, případně navýšit nabídky CPC.

 

Pro specifické obory využijte cílení na klíčová slova

Tento druh cílení se už příliš nepoužívá a výkonnější jsou jiné druhy, např. zájmy o koupi.
Máte-li ale klienta v nějakém oboru, kde je těžké vymyslet správné cílení v obsahu (eshop s vybavením pro myslivce), nebojte se vyzkoušet i klíčová slova.

U těch nemusí zůstat. Opět je dobré nastavit si toto cílení a potom pomocí Automatických umístění vyhledávat relevantní články a weby, kde se reklama zobrazuje. Ty si opět pravidelně kontrolovat a cílit na ně přímo.

TIP: U specifického oboru můžete vyzkoušet i vyhledávání na Google > Zprávy.
Pak si stačí články otevřít, zkontrolovat, jestli se na webu nachází reklamy Sklik a celou URL článku nastavit do umístění.

Nalezené články, kde by bylo vhodné cílit s reklamou na fotopasti.

 

Banner cílený na Zboží.cz

Od minulého měsíce je možné cílit bannery i na Zboží.cz. Zde si opět pomocí umístění můžete zacílit na konkrétní kategorie.
Jste-li např. e-shop s drogerií, nastavte si cílení na umístění sem
https://www.zbozi.cz/kosmetika-a-drogerie/drogerie/

Pokud vám klient připraví bannerů více, můžete si vytvořit více sestav na jednotlivé podkategorie.
Tedy pokud někdo navštíví na Zboží.cz kategorii Přípravky na praní, bude se v této kategorii zobrazovat váš banner s přípravky na praní, apod.

Přesně zacílený banner na uživatele, kteří na Zboží.cz vybírají nový bazén.

 

Rozměry bannerů pro cílení na Zboží.cz jsou:

  • Desktop: 970×310 px
  • Mobil: 300×300 px

 

 

Možností, jak s kampaněmi v obsahové síti pracovat, je samozřejmě mnohem více.
Přečtěte si například 5 tipů, jak nastavit kampaně pro obsahovou síť Sklik od Marka Adamce.