Spousta správců PPC kampaní se potýká s nedostatkem času. Při větším počtu spravovaných účtů je proto důležité pokusit se co nejvíce automatizovat procesy, které děláme pravidelně, stávají se rutinou a zautomatizovat jdou.
V Skliku nám s tím z velké části pomohou Automatická pravidla.
Zde je 5 automatický pravidel, která používám já a možná pomohou ušetřit čas i vám.
1. Hlídání první pozice u brandových kampaní
Výhody brandových kampaní jsou jasné. Levné prokliky, vysoké CTR a nízké PNO a spousta dalších. Pokud má klient brandovou kampaň nastavenou a zároveň na jeho brand cílí konkurence, pak je určitě naši snahou, abychom klienta udrželi na první pozici.

Můžeme pravidelně kontrolovat pozice brandu a upravovat CPC ručně, případně nám s tím pomůže jednoduché pravidlo.
Použít na: Sestavy
Požadavky: Průměrná pozice > 1
Frekvence: Denně
Použít údaje z: Poslední den
Ve výběru kampaní samozřejmě vybereme pouze tu brandovou
Toto pravidla každý den ohlídá, jestli se inzerce včera nezobrazovala na pozici vyšší, než 1,0. Pokud ano, pravidlo se spustí a pak máme dvě možnosti, jak postupovat.
Osobně si nechávám pouze zaslat upozornění na můj mail a situaci prověřím „ručně“.
Pokud by se jednalo o klienta, kde se pravidelně předbíháme na první pozici, nastavil bych si u tohoto pravidla automatické navýšení CPC.
2. Ztracené zobrazení u sestav
Pro klienta jsou některé kampaně a sestavy určitě více důležité, než ostatní. Ať už se jedná o brand či produkty s největší marží.
U takových kampaní a sestav je důležité, aby se klient zobrazil ve 100 % případů a nebyl např. omezován nízkým denním limitem kampaně.
Opět postačí jednoduché pravidlo, které nás upozorní na zadaný email o sestavě, která z nějakého důvodu ztrácí zobrazení.
Použít na: Sestavy
Požadavky: Zobrazení > 0; Podíl zobrazení (%) < 95
Frekvence: Týdně
3. Konverzní KW (plnící cíle) na horších pozicích
Pokud máme v účtu klíčová slova, která přináší levné konverze (splňují stanovený cíl), pak bychom tato slova měli dostat na co nejlepší pozice. Pokud přináší konverze na pozici 5, pak je předpoklad, že na lepších pozicích budou přinášet konverzí ještě více.
Vždy je pak nutné navyšovat CPC postupně a sledovat výkon slova na nové pozici.
Použít na: Klíčová slova
Akce: Zvýšit nabídku o 20 % (záleží na vás)
Požadavky: Konverze > 0; PNO (%) < 10; Průměrná pozice > 2,5
PNO (případně CPA) samozřejmě uzpůsobte vašemu cíli.

4. Drahá KW bez konverzí
Toto pravidlo je opakem předchozího. Zde naopak budeme upravovat nabídky u slov, která jsou hodně proklikávaná, utrácí vysokou částku z rozpočtu, ale nepřináší konverze.
Použít na: Klíčová slova
Akce: Snížit nabídku o 10 %
Požadavky: Konverze = 0; Prokliky > 300
nebo: Konverze = 0; Cena > 2000
Frekvence: Měsíčně
Zde je opět na nás, jaká čísla si nastavíme s ohledem na konkrétní účet.
Pravidla č. 3 a 4 jsou za mě nejužitečnější a z hlediska ušetřeného času při optimalizaci pomáhají nejvíce.
5. Nezobrazování sestav u produktových inzerátů
Máte-li klienta (e-shop), který rád mění názvy kategorií či strukturu XML feedu a nedá vám o tom vědět, pak doporučuji nastavit si i toto pravidlo.
Pokud v účtu používáte produktové inzeráty (u e-shopů byste určitě měli) a klient nějakou takovou změnu provede, pak se vám PI přestanou zobrazovat a vy se o tom nemusíte nějakou dobu dozvědět.
Často na to můžete přijít náhodou, když při otevření konkrétní produktové skupiny uvidíte červené vykřičníky.

Sklik na toto bohužel (zatím) neumí upozornit přímo v rozhraní, proto je dobré nastavit si automatické pravidlo, které to udělá.
Použít na: Sestavy
Požadavky: Zobrazení = 0
Frekvence: Čtrnáctidenně
Problém samozřejmě nastane tehdy, pokud budete mít v sestavě více produktových skupin a třeba jenom jedna z nich bude fungovat (zobrazení > 0). Pak se automatické pravidlo nespustí.
Máte tip na nějaká další automatická pravidla, která vám šetří čas? Podělte se o ně v komentářích.